معرفی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز

فحک ناحیه 3 اهواز

فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم 1401 - 1402 با هدف راهنمایی و مشاوره در انتخاب رشته تحصیلی خود با توجه به علاقمندی و توانایی های آن ها توسط مشاورین مربوطه انجام می پذیرد. هدایت تحصیلی نهم از طریق تکمیل فرم های موجود در سامانه همگام امتیاز بندی شده و تکمیل می گردد.

چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش با هدف ایجاد تغییراتی در نحوه انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان، فرآیندی را تحت عنوان هدایت تحصیلی 1401 - 1402 طراحی و اجرا می نماید. این فرآیند به منظور کمک به دانش آموزان در زمینه انتخاب رشته تحصیلی، براساس شناخت استعدادها و توانایی های خود و امکانات و شرایط محیطی تعریف شده است.

این فرایند یکی از مهم ترین مراحل تحصیلی دانش آموزان پایه نهم است که مسیر آن ها تا رسیدن به دانشگاه و حتی بعد از آن را رقم می زند. در این فرآیند، باید تمامی نکات مربوط به ویژگی دانش آموزان و علایق آن ها در نظر گرفته شود.

در فرآیند هدایت تحصیلی، باید به توانایی های شخصی، ویژگی های رشته های تحصیلی موجود و بازار کار رشته ها توجه شود. هر اندازه دانش آموزان و والدین از عوامل تاثیر گذار در هدایت تحصیلی اطلاعات بیشتری داشته باشند، انتخاب رشته بهتری برای پایه دهم انجام می دهند. با توجه به مطالب عنوان شده در ادامه این مقاله اهداف، عوامل تاثیر گذار و نحوه هدایت تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ شرح داده شده است.

 

اهداف هدایت تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

وزارت آموزش و پرورش ایران برای هماهنگ کردن برنامه های آموزشی با ویژگی های فردی دانش آموزان و نیازهای جامعه، برنامه های هدایت تحصیلی 1401 - 1402 را طراحی و اجرا کرده است.

اهداف فرآیند هدایت تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

  • شناسایی استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان
  • کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای دانش آموزان
  • کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی، بر اساس سیاست های توسعه ای کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی