معرفی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز

فحک ناحیه 3 اهواز

رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای» در زمینه هنر از گروه هنر شاخه کاردانش قرار دارد. در این گروه رشته‌هایی مانند «معماری داخلی»، «گرافیک رایانه‌ای»، «خیاطی لباس زنانه»، خیاطی لباس شب و عروس»، «عکاسی دیجیتال» و... قرار دارد. هنرجویان این رشته، مهارت‌های کاربری کامپیوتر را در دو درس رایانه کار مقدماتی و پیشرفته فرا می‌گیرند و در ضمن کار، با نرم‌افزارهای فتوشاپ و دیگر نرم‌افزارهای گرافیکی (Powepoint , Illustrator , CorelDRAW و...) آشنا می‌شوند.


آموزش مهارت‌ها:
سطح آموزشی استانداردهای طراحی شده برای این رشته در سطح مطلوبی است، چنان‌چه آموزش صحیح صورت گیرد و هنرجو علاقه‌مند و با اراده و پرانگیزه باشد، قطعاً با آموزش این مهارت‌ها می‌تواند نیاز خود جهت حضور در بازار کار را برآورده کند.
هنرجویان این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی و پایه مشترک، مهارت‌های زیر را می‌آموزند:

پایه دهم:

  • کاربر رایانه
  • کاربر اتوماسیون اداری
  • استفاده از مهارت های شهروند الکترونیکی (E-Citizen)

پایه یازدهم:

  • کاربر گرافیکی رایانه با PhotoShop
  • کاربر گرافیک رایانه ای با Corel Draw

پایه دوازدهم:

  • کاربر گرافیک رایانه ای با InDesign
  • کاربر گرافیک رایانه با Adobe Illustrator


آینده تحصیلی و شغلی:
فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در صورت موفقیت در آزمون ورودی در دوره‌های کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای (آموزشکده‌های دولتی و دانشگاه آزاد) و دوره‌های کاردانی پیوسته (دانشگاه علمی ـ کاربردی) به ادامه تحصیل مشغول شوند. البته با سه ساله شدن دوره تحصیلی هنرستان‌ها، امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی نیز در رشته‌های مرتبط وجود خواهد داشت.
فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در عکاسی‌ها، مؤسسات تبلیغاتی، دفاتر روزنامه و انتشارات، صدا و سیما و مؤسسات وابسته و فعال در زمینه تدوین فیلم، انیمیشن و... مشغول به کار شوند.
فارغ التحصیلان این رشته می توانند به صورت فردی یا گروهی و به صورت خود اشتغالی اقدام به دایر کردن شرکتهای تبلیغاتی نموده و یا کارهای تبلیغاتی برای شرکتها انجام دهند و هم چنین برای برنامه نویسان ، صفحات گرافیکی، کارت ویزیت و طرح روی جلد کتاب‌ها را طراحی کنند و اصلاح تصاویر و فیلم‌ها را تهیه نمایند.

ساعت آموزش:
رشته «تصویرسازی دیجیتالی» دارای 108 ساعت آموزش و 102 واحد درسی (دروس عمومی و تخصصی) به شرح زیر است:

  • ۴۲ ساعت دروس عمومی (دینی، عربی، فارسی، زبان خارجه، جغرافی، تاریخ، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، آمادگی دفاعی، مدیریت خانواده و سبک زندگی)
  • 2 ساعت شایستگی‌های پایه فنی (ریاضی)
  • 55ساعت شایستگی‌های فنی (درس‌های مهارتی)
  • ۹ ساعت شایستگی‌های غیرفنی (الزامات محیط کار، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، کاربرد فناوری‌های نوین، اخلاق حرفه‌ای). این درس‌ها به صورت پودمانی ارائه می‌شوند.

لینک دریافت نسخه الکترونیکی کتاب های رشته تصویرسازی دیجیتالی (کاردانش)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی